Direktlänk till inlägg 30 oktober 2008

Tränat och första snön var hit och vände.

Av Lina - 30 oktober 2008 23:57

Jag å Sofia var och tränade i onsdags vi åkte till skogs och Sofia la mitt spår.

Medans vi väntade på rätt liggtid så slog vi upp en koppkaffe och pratade "lite" så sa Sofia

- ja visst ja, sa jag att det vart lite svårt på slutet av Ginzas spår.

Nej sa jag det sa du inget om.

– Jo det var så att jag vinklade vänster och där var det ett gäng små granar som jag ville igenom, så jag tryckte mig igenom och mitt i den klungan ligger slutet, men det ska nog gå bra sa hon och log.


En timme senare så släppte jag på Ginza spåret va på 200m och en pinne plus slut med 6 st vinklar, en bäck (Ginza som är rädda för vatten) och en brant uppförsbacke. Hon tog sig över bäcken och uppför halva backen sedan stanna hon och kolla så vi var med.

- ok dom är med då fortsätter jag.

Hon tog pinnen bra och jag tog mig tid att leka en stund vid den efter som hon tycker att spåret är roligare är pinnarna. Vi hade snitslat vinklarna för att se hur hon tog dem och hon går riktigt bra en del vinklar tog hon utan att gå över.Sen kom vi ner för en brant mot en grusväg och det var där som Sofia vinklade vänster in igenom små granarna. Hon stannade upp lite innan hon hittade vägen in igenom granarna (det var fan granar överallt) men hon gick över slutet så jag bromsade henne och hon fick vittring och tog pinnen till mig. Vi lekte även där en längre stund.

Summa av det hela hon spårar jätte bra och tog vinklarna bra men måste jobba på att pinnarna ska bli roligare.

Å jag ska träna på att lägga bättre spår och komihåg hur jag gått och att inte fastna i nått tävlings mönster på spåren. Innan vi åkte hem föll första snön, det var flingor stora som tefat. Så underbart. Jag gillar snö.

Minna är bra men har blivit halt, på hennes högra ben som hon op. för lösa benbitar i för 5 år sedan och ungefär samma symtom som då. Halt efter att hon har legat och vid lite rörelse så blir hon nästa symtom fri men ser på henne att det inte är som det ska. Man blir ju lite nojjig nu för tiden. Jag ska avvakta några dagar till innan jag ringer till vet.

Nej nu ska jag njuta av ledigheten och tystnaden för barna sover och Pär jobbar em och kommer snart hem.

 
 
Ingen bild

Annica

2 november 2008 00:22

Hej Lina!
Annica i Skrädddarbacken här med rottisblandningen. Kunde inte låta bli att skynda hem och kolla på bilderna på dina hundar. Minna var verkligen lik Kiro, en kopia. Man kan tro att dom är syskon. Ginza är jättefin, hoppas allt ordnar sig med Minna. Ha det bra, Annica

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards