Alla inlägg under augusti 2008

Av Lina - 24 augusti 2008 19:50

Ja idag var vi på utställning i Dala-Floda och det gick bra, Ginza sköte sig bra och resultatet blev: 1:a med HP, BIR-valp (ok det var bara syrran Härja och hon) och BIS-valp 2.


Kritiken var:

Medelkraftig, välbyggd, vackert huvud, bra skall och nosparti, välansatta öron, bra hals och rygglinje, bra vinklar, Rör sig bra från sidan, håller svansen högt i rörelse.

Domare: Roland Fors.


Kameran glömde jag hemma, så det blir inga kort idag.

Av Lina - 21 augusti 2008 21:13

Idag blir det bara lite bilder.

Min bror var hit och vi tog lite bilder med hans ny kamera och ett nytt objektiv (till Carolin From, det är lika kamera som du har, fast ett annat objektiv).

 Ginza 6månader. 

  


 Vi är ute i svampskogen, hittad inte en enda svamp. 

  

 Ginza, Minna och Arcos. 

 Min älskade Minna 10år.

 

 En äkta karl bild. Ligga i hängmattan med en öl i handen :)

Av Lina - 17 augusti 2008 16:54

Ja nu har vi gjort vår första utställning.

Ginza sköte sig så bra, lite bus blev det när vi sprang men det var bara ett par steg sen var vi i ordning igen.

HP med 2:a placering blev det idag och jag är jätte nöjd.

Kritiken: Feminint uttryck, vackra ögon, bra stop, välutfylld under ögon, välansatta ögon, bra överlinje med ett bra kors, bra förbröst för åldern, bra underlinje, väl vinklad fram och bak, passande benstomme, starka och välslutna tassar, vägvinnande steg med bra påskjut, bra tanfärg, bra päls, trevligt temperament.

Domare: Carina Rehn.

Dagens vinnare i valpklassen Zuma´s Elleganza och visst var hon snygg.

 

Carolin och Askelons Dizni var också där och hon blev BIR och gick vidare till gruppen men vet ej hur det slutade där.

Dizni igen.



Av Lina - 15 augusti 2008 20:29

Ja helgens utställning är i fara.

Har legat i hög feber och hals ont sedan i måndags, typiskt när Pär är borta så blir man klen men som tur var var Isak i Leksand med Farfar och Viktor kunde Farmor ta tills Pär kom hem från sitt kräftfiske några timmar senare (med dålig fångst 50st på två dagar).

Fy vad det är tråkigt att vara sjuk och Ginza vart helt ställd på tisdags morgon när det bara blev frukost och en snabbis ut på gården och så går matte och lägger sig IGEN. Man kunde nästan se i hennes blick att hon vart jätte besviken på mig och vad skulle hon nu göra, hon har ju sovit ut under hela natten och var nu redo att leka ett par timmar.

Så hon tog saken i egna tänder och gick lös på sina leksaker. Hon höll på ett bra tag och jag somnade till hennes lek och VAKNADE till den också. Hon hade nog tyckt att hon visat varje konst hon kunde för mig men fick ingen reaktion så då tog sats och hoppade rakt upp på mig där jag låg på rygg och sov i min feberfrossa. Ginza gjorde såna där stamp som räven gör med frambenen när dom jaga möss i snö. Jag låg där jävligt dålig men kunde inte låta bli att le mot henne och be snällt hon kliva ner.

Så hon hoppar ner och lägger sig med en högljud suck som protest men insåg nog då att när matte är i det där tillståndet så ska nog man också ta det lugnare än vanligt. Så hon har nu vilat ut under denna vecka så nu är hennes batterier laddade :\  men inte mina för jag äter nu pencillin för streptockocer och vi får väl ser hur jag mår på söndag, är feberfri nu på kvällen så det är ett gott tecken.

Av Lina - 5 augusti 2008 23:14

Idag (nästan kväll) har jag varit och träffar Hilja och Filip och vi tog en sväng i skogen för att lägga lite spår.

Båda syrrorna spårade bra. Så försökte jag att leka fotograf igen och det blev väl som det bruka... karastrof... nej då inte så illa men nästan. Jag bör nog snart läsa instruktionsboken om hur man ska ha den inställd i vissa ljus, jaja hinner nog det till jul eller så. Hur som haver här kommer det några blider.

 Ginza 5.5 månad.


Hilja eller Ginza.... Ginza


Hilja eller Ginza.... Hilja är detta.


 Hilja 5.5 månad


Hilja spanar med syrran bakom.


 Ginza spanar efter Hilja som spårar.

 

 Hilja kommer tillbaka från spåret men husse i släptåg.

 

 Mitt bästa kort, nejdå men här lyser deras själ igenom ögonen.

Alla har vi en lite djävul i oss ?


 Hilja och Ginza.

Det enda kortet av ca 20 bilder brevid varandra som vart OK. Jag sa ju att jag inte var bra på att ta kort. Så jag ska nog öva på sniglar, dom rör sig inte så fort.

 

Ginza och Hilja i bilen. 5.5månader


Ovido - Quiz & Flashcards