Alla inlägg under november 2008

Av Lina - 23 november 2008 16:58



Helgen har rusat förbi men vi har hunnit baka lussebullar och tittat på Sofia och Z när de tävlade ettan och ett först pris fick hon(inget annat var väntat).


Vi var ute och spårade i dag och ginza gick bra men fortfarande dåligt upptag på pinnarna. Markerar gör hon men vill ju gärna att hon tar upp de.  

Vi tränade i ridhuset i torsdags och det gick jätte bra, ginza tyckte inte att det var nått konstigt i ridhuset.

- jo det var det visst. I hörnet av ridhuset så fanns det en pall där matte sagt att jag skulle sitta still bredvid, men det glömde jag bort och jag tog satts och sprang till Z:a då sprang dendär jävla pallen efter mig shiit vad rädd jag blev. Så nästa gång morsan bad mig sitta bredvid den så satt jag alldeles stilla. Man vet ju inte när den få frispel nästa gång och jagar mig. 

Nu väntar en ny arbetsvecka och hoppas att jag hinner till klubben och träna lite i veckan. Här kommer det lite bilder från första snön som kom för ett par veckor sedan.   

  

 

  




Av Lina - 17 november 2008 20:36

Ja då har det varit helg och vi han med ett spår under helgen.

Fattar mig kort efetrsom jag är väldigt trött efter en arbetsdag på 13timmar.

Ett spår på 500 meter med tre pinnar och ett gäng älgar mitt i allt. Ginza kolla älgspåren ett par gånger men jobbade sig tillbaka till rätt spår varje gång. Bra markering på första pinnen och sista pinnen vindade hon in ett par meter innan men hon hittade den inte direkt men hade en vilja att hitta den med lite "vart är den" peppning så kom hon tillslut med den.

Så hon gick ganska bra fast det var älg i spåret och jag som inte trode att hon ens skulle gå ut själv (jag har ju skrämt livet ur henne vid förra älgmötet).

Ska försöka lägga in lite nya bilder till helgen.

Under veckan ska vi försöka träna i ridhus för första gången. 


Nu väntar kudden..............

Av Lina - 12 november 2008 11:52

Nu har jag jobbat i 1 vecka och det går ganska bra.

Men man har ju inte så mycket tid över till annat än jobb och familj. Så är det väl denhär tiden på året, mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem.

I går tränade jag lite lydnad och hon börja jobba riktigt bra med hela sin kropp i fot position. Hon jobbar in sin bakdel jätte fint vid min sida när jag tränar position.

Igår var hon lite het men vad hon är rolig då, kan träna hur länge som helst då men det gäller att sluta så länge det är kul.

I helgen var jag och Sofia ut och la spår.

Ginzas spår var…… ja hur fan var det nu *tänker*. Kommer inte ihåg men kan berätta att efter första vinkeln låg en pinne men jag så ingen markering eller pinne så jag tänkte att vi redan gått över den så vi fortsatte men efter ca 10 meter så tuggade hon till lite innan hon hoppade över en liten stock. Jag tänkte att hon tog en natur pinne eller nåt men Sofia som gick bakom mig så att det var ju pinnen som hon hade spottat ut. Sen låg pinnen i en vinkel och det gick bra men jag fick stoppa henne så hon skulle marker pinnen. När hon sedan kom till en spets vinkel som gick till höger så lyfte hon huvudet och nosa på ytorna till vänster såg allmänt ointresserad ut, jag vänta ut henne så efter en kort stund så drog hon iväg rakt i spåret. Det va som att hon viste exakt vart spåret gick men var tvungen att kolla vad som fanns på andra sidan eller så var det hennes koncentration som brast. Vidare i spåret så gick hon bra och slutet markerade hon men inte är jag nöjd hur hon agerar vid dom.

Så slutsats: Hon är duktig på att hålla spåret även fast det blir svårigheter men pinnarna är inte lika roliga och hon har lite svårt med att hålla fokus under hela spåret ”måste bara kolla lite här” är en sak som hon gör en gång per spår.

Så nu blir det att leka med pinnarna och bygga upp en förväntan på dom.

 

Av Lina - 6 november 2008 12:01

 

Nu har jag jobbat ett par dagar och det känns faktiskt bra, synd bara att man inte hinner med Ginza så mycket som man skulle vilja och familjen. Men till helgen är det träning som gäller hoppas att Sofia har tid att träna med mig. Sofia har hjälp mig så mycket under senaste tiden och allt låter så enkelt och självklart när hon kommer med en lösning. Jag tänker för sig själ: så jävla enkelt och man inte kan komma på det själv.

 

Just nu ser mina dagar ut som så, jag kommer hem till halv fem. Då myser jag med familjen en stund sedan så går jag över till svärmor och där håller jag på att måla och tapetsera om i ett rum. Min tids plan är att jag ska vara klar till mitten av nästa vecka. Sen blir det en promenad med hundarna på kvällen (natten) sen är det sängen som är min sista hållplats för dagen. Så just nu finns det inte så mycket tid för några längre träningspass för mig och Ginza förutom helgerna, så hon får väl ”vila” sig i form.

 

På återseende……

Ovido - Quiz & Flashcards