Direktlänk till inlägg 15 mars 2009

Göinge-Broby

Av Lina - 15 mars 2009 20:33

Vi har kommit hem.

Jag och Sofia tog en tripp till Göinge-Brobys brukshundsklubb igår och kom hem idag.

Sofia tävlade i dag med Z (lägre spår).

Igår när kom fram efter 60 mils bilande och en fel åkning (fel på GPSen) så installerade vi oss på klubben i Göring-Broby.

Vi pumpade upp madrasserna och bädda, gick en promenad med hundarna. När vi gått en stund så var hundarna ljusbruna på ryggen och vi insåg att dehär med lera det var länge sedan vi hade hemma. Det var vår där nere men vädret var väl inte det bästa, +6 å gråmulet men snödropparna blommade. När vi sedan kom hem till stugan och skulle bädda ner oss för att kolla på melodifestivalen så orkade inte det mobila modemet med att visa tv i dator så efter mycket grejsande så fick vi igång webbradion och kunde lyssna i allafall.

 Här bodde vi. OBS kolla luften i min madrass, så tack Tomas för att vi fick låna en madrass med hål i :), det är ju tanken som räknas. 

Sofia i sin säng med Z som sedan även blev min säng, den andra madrassen hade svårt att hålla tätt. 

Här myser jag med dogsen. Z satt sig på Ginzas mage och sedan över min, denna gulliga intensiva Sivan kan man inte annat än skratta åt. 


Så till dagen tävling.Sofia fick spår 12 och var på ett fält om fyra spår. Allt såg bra ut och inga vildsvin i närheten (vi fick en varning vid samlingen hur vi skulle göra om man träffade på dessa i markerna, 70km/h kan dessa svin springa huuuuva).Z började jätte bra hon plockade en, två, tre och fyra pinnar sedan fick hon syn på nått som inte vi har i våra skogar nämligen ett gäng SVANAR. – Dessa tänker inte jag gå igenom sa Z. Tyvärr så gick spåret rak igenom denna flock på 10-20st SVANAR, dom hade säkert skitit på pinnen å. Z hittade aldrig slutpinnen så det vart inget mer för idag men lika glad var hon för det och Sofia kände sig nöjd över hur hon jobbade och med tanke på att det var ett tag sen vi hade barmark hemma så jobbade hon kanon.Så det var bara att åka hemåt.Så denna helg har vi åkt bil, fantiserat om vildsvin och undrat över de små bruna högarna som alla hade på gräsmattorna (mullvad var det visst). Sedan har vi skrattat i massor och pratat en del.Tack Sofia för en trevlig tripp till Skåne (för vi var väl där), å det är bara på ett igen men undvik vita snö högar som rör sig, de kallas SVANAR.  

Z spår till vänster längst upp i bild, försökte rita vitt runt, det ser litet ut på blid men den är stort i verkligheten.

 Ser ni de små vita prickar till vänster vid skogen. Där är Svanarna som Z spår gick igenom..

 Här jobbar dom.

 Söta Z.   Jag är alltid glad.

Långa eller korta pinnar har ingen betydelse i min egna värld.

Bara i Mattes värld.  

 Berätta inte för nån: -Jag är lite galen och har lånat pappas glasögon utan lov och jag åker 60 mil enkel resa för att tävla men jag har en vän som följer med frivilligt hur galet är inte det.



 
 
Ingen bild

Sofia & Z

16 mars 2009 09:27

Tack för väldigt trevlig sällskap, vi kom på ett par saker iaf, att min karriär som hundförare går inte framåt och som modell finns det inget hopp men FÅGELJAKT.....hur svårt kan det vara att ta jägarexamen????
Nu ska jag hålla mig till skogs spår i framtiden!
Kram

 
Ingen bild

Sofia & Z

16 mars 2009 09:54

Tänkte på en sak......vem är mest galen? Du eller jag? hahahaha

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards