Alla inlägg under mars 2009

Av Lina - 31 mars 2009 19:38

Här har det inte hänt mycket den sista tiden.

Jag har ju druckit soppa i två veckor och känns som jag gått i vaccum under den tiden. Nog tjatat om det.


Ginza har jag tränat med under promenaderna, nå mer än så har det inte blivit. Hon börjar bli lite mer speedad och likt sina syskon i aktivitet men än är det hästlängder kvar. Men det finns där i generna, det vet jag. Eller så är hon uttråkad :)

Hur som haver så börjar det bli vår fast vi har ett par dec snö kvar men kl är nu snart åtta på kvällen å det är ljust. Så till helgen hoppas jag att det kan bli ett spår med barmark. Undra vad Unibet eller nån annan spelsajt har för odds på det:)

Sätter en tia på att vi kan finna barmark i helgen. Någon har tydligen sett lingonriset här i våra skogar eller var det bara önsketänkande mån tro. Det åter stå att se................. rapport kommer till helgen.

Av Lina - 24 mars 2009 20:29


 Ginza börja bra....

Spåra en bit sen slutade hon helt och vill bara göra annat.

Z gick också bra till en början men sedan vart hon å lite disträ i spåret. Hon snurrade runt lite och såg lite undrande ut va ho skulle göra, men kunde full följa spåret.

Man får ju ha i tanken att detta var ett av de enda barmarks spåren som dessa hundar ha gjort sedan i oktober.

Fast det egentliga anledningen till att dom inte spår bra var av att vi är förföljda av dessa jävuls djur.

Inte att vi har tränat för dåligt och för sällan utan det är bara SVANARNAS fel, eller hur.


Av Lina - 22 mars 2009 17:25

Skulle skriva massor men orken finns int just nu.

Jag har ju gått på diet sedan en vecka tilbaks å brukar bil helt speddad men inte nu.

Jag är hungrig trött och helt slut. Känns som jag har två kilos vikter på fötterna å sprungit in i en vägg.

Å i allt detta så snöar det, stora fina flingor och det blir nog flera cm innan kvällen. Just nu så ogillar jag denna vita nederbörd.

JAG VILL HAR VÅR OCH MAT.

Nu var det slut tjatat för idag ska försöka att samla krafter och skriva lite mer positiva saker i morgon.

Kan berätta att vi tränade igår å dessa jävla svanar förföljer oss.


Ät nått gott ni som får :)

Av Lina - 21 mars 2009 10:03

Det är då f-n. Hela veckan har det varit fint väder å så blir det helg då kommer gråvädret.

Jag å Sofia ska ut å spåra idag, har hittat stora grusparkeringar som är snöfria så vi ska prova att få ut några korta spår där.

Ja vad gör man inte när snön vägrar att smälta undan, plus grader hela veckan men inte händer det nått med snön. Ha ett par dec kvar :( jag är riktigt trött på den nu.

Ska försöka att ta nån blid idag. Ginza är så rolig att träna just nu och pär filmade oss för någon dag sedan. Hon går jätte fint men hur fan ser jag ut. Svajar som en björk i storm och vevlar med min arm (kunde nog få job som vidkraftverk).

Nu ringde Sofia så nu bär det av till träning.


tinge ling.....

Av Lina - 15 mars 2009 20:33

Vi har kommit hem.

Jag och Sofia tog en tripp till Göinge-Brobys brukshundsklubb igår och kom hem idag.

Sofia tävlade i dag med Z (lägre spår).

Igår när kom fram efter 60 mils bilande och en fel åkning (fel på GPSen) så installerade vi oss på klubben i Göring-Broby.

Vi pumpade upp madrasserna och bädda, gick en promenad med hundarna. När vi gått en stund så var hundarna ljusbruna på ryggen och vi insåg att dehär med lera det var länge sedan vi hade hemma. Det var vår där nere men vädret var väl inte det bästa, +6 å gråmulet men snödropparna blommade. När vi sedan kom hem till stugan och skulle bädda ner oss för att kolla på melodifestivalen så orkade inte det mobila modemet med att visa tv i dator så efter mycket grejsande så fick vi igång webbradion och kunde lyssna i allafall.

 Här bodde vi. OBS kolla luften i min madrass, så tack Tomas för att vi fick låna en madrass med hål i :), det är ju tanken som räknas. 

Sofia i sin säng med Z som sedan även blev min säng, den andra madrassen hade svårt att hålla tätt. 

Här myser jag med dogsen. Z satt sig på Ginzas mage och sedan över min, denna gulliga intensiva Sivan kan man inte annat än skratta åt. 


Så till dagen tävling.Sofia fick spår 12 och var på ett fält om fyra spår. Allt såg bra ut och inga vildsvin i närheten (vi fick en varning vid samlingen hur vi skulle göra om man träffade på dessa i markerna, 70km/h kan dessa svin springa huuuuva).Z började jätte bra hon plockade en, två, tre och fyra pinnar sedan fick hon syn på nått som inte vi har i våra skogar nämligen ett gäng SVANAR. – Dessa tänker inte jag gå igenom sa Z. Tyvärr så gick spåret rak igenom denna flock på 10-20st SVANAR, dom hade säkert skitit på pinnen å. Z hittade aldrig slutpinnen så det vart inget mer för idag men lika glad var hon för det och Sofia kände sig nöjd över hur hon jobbade och med tanke på att det var ett tag sen vi hade barmark hemma så jobbade hon kanon.Så det var bara att åka hemåt.Så denna helg har vi åkt bil, fantiserat om vildsvin och undrat över de små bruna högarna som alla hade på gräsmattorna (mullvad var det visst). Sedan har vi skrattat i massor och pratat en del.Tack Sofia för en trevlig tripp till Skåne (för vi var väl där), å det är bara på ett igen men undvik vita snö högar som rör sig, de kallas SVANAR.  

Z spår till vänster längst upp i bild, försökte rita vitt runt, det ser litet ut på blid men den är stort i verkligheten.

 Ser ni de små vita prickar till vänster vid skogen. Där är Svanarna som Z spår gick igenom..

 Här jobbar dom.

 Söta Z.   Jag är alltid glad.

Långa eller korta pinnar har ingen betydelse i min egna värld.

Bara i Mattes värld.  

 Berätta inte för nån: -Jag är lite galen och har lånat pappas glasögon utan lov och jag åker 60 mil enkel resa för att tävla men jag har en vän som följer med frivilligt hur galet är inte det.



Av Lina - 13 mars 2009 21:12

Ja nu var det fredag igen.

Här sitter jag och fredagsmyser alldeles solo. Barnen sover, Pär är i Leksand å kolla på hockey, jag tittar också på hockeyn hur det nu kommer sig, nått som smittat från jobbet kanske. Hoppsan nu gjorde Södertälje 1-3 så det blir nog förlust för Lif, men vad vet jag som inget vet om hockey.

I morgon åker jag å Sofia på en liten tripp till Göinge-broby på nätta 60 mil (tror jag, Sofia kör). Det finns ju vissa människor som åker lång för att få utöva sin sport (i andras ögon kan det kallas knasiga).

Ginza är lite ur balans just nu för hon har valpat i dagrna (det blev ett ben och en liten orange boll, kön är ej bestämt än). Så i morgon får hon lämna valparna hemma (har redan snott den från henne).

Hon är lite piggare nu på kvällen och ville frivilligt följa med på kvälls promenaden så dessa valpar klarar sig nog själva i morgon och är levererade på måndag, en är fortfarand inte tingad :)

Nej nu ska jag köra hem svärmor och svärfars gäster.


Avlägger rapport under helgen hur det har varit i Göinge och hoppas på att vi får möta lite vår där nere. I går morse vaknade jag upp och termometen visade -17 grader, är så less på vinten nu vill ha spår väder NUUUUUU.


Over and out.

Av Lina - 9 mars 2009 21:00

Ja nu är vi hemma efter sköna dagar i Idre.

Vi åkte skidor, åt god mat och hade trevligt sällskap.

Jag å Ginza tränade lite med rejäl störning i helgen. Vi var nämligen i leklandet på Idrefjäll med skidåkare och pulka åkande barn runt oss, men som inte det var nog så gick stolsliften rakt ovanför oss.

Ginza är lite störnings känslig men inte i dag utan är nu väldigt fokuserad på mig *ler*.

I lördags provade jag å Ginza på våran nya sport.

Det hela gick ut på att hon skulle dra mig på ett par skidor men så mycket drag blev det inte utan matte fick staka själv i flera kilometer. Hon tyckte inte att det var jobbigt eller konstigt att jag kom på ett par brälappar bakom henne men så väl dresserad som hon är så får man inte dra i koppel å så var det nu. Men det är bara på'ett igen, Ginza såg ialla ut som värsta proffset i riktig dragsele och expanderlina. Men inte hjälpte den utrustningen för drog det gjorde hon inte. Hon sträckte bara linan men sprang hela tiden snett framför så hon var duktig ändå.

Så här har ni lite blider från vår resa till Idre.

 Vid älven.

 

Ginza efter skidåkningen.  

 Alla vi vid älven där vi grillade korv. 

 Isak å Theo vid älven.

Jag å Ginza på vår första skidtur.

En trött Ginza efter vår dag ute på fjället.

Slänger in ett par blider från träningen förra veckan på Sofia och Z.

Dom är så duktiga båda två, våra idoler :)

Av Lina - 4 mars 2009 21:34


Nu blir det semester igen i från bloggen och den vanliga vardagen.

Vi åker till Idre i morgon med Benny och Maria. 


Idag hade jag å Ginza den bästa träningsdag nånsin. Ett stort tack till SOFIA för all hjälp som vi får.

Till Sofia: Min dununge hade stor koll på mig under kvällspromenaden utan nått komando, kollade jag på henne så gick svansen :)

 Jag återkommer nästa vecka.

Ha det bra och var glad..... till er alla som läser min blogg (en lite skar är det iallafall).


// Lina

Ovido - Quiz & Flashcards