Alla inlägg under december 2008

Av Lina - 27 december 2008 13:05

Idag blir det bara massor av bilder från vår promenad.

Det var underbart väder -3 grader sol och mycket snö,

tack Sofia för sällskapet.

Av Lina - 26 december 2008 19:24

Idag så var jag och Sofia och tränade lydnad som ni ser på bilderna.


Men igår var vi och spårade i snön med skare och lössnö.

Ginza gick jätte bra tog pinnarna bättre än vad hon gjort förut.

För mig gick det inte lika bra jag skulle lägga ett spår åt Sofia på ca 500 meter, men det blev betydligt längre för mig. För efter att jag lagt ner slutet och skulle gå tillbaka så insåg jag att jag gått vilse och var inte alls där jag trodde jag var. Så jag ringde Sofia och vi gick runt i skogen och visslade till varandra och efter en stund så hittade vi varandra.

Z fick gå sitt spår och klarade det jätte bra fast en taskig spårläggare.


Åter till dagens övningar så kan Ginza koncentrera sig längre stunder. Å vissa saker börja falla på rätt plats känns som om hon har mognat lite. Hon kan flytta fram i position men det börjar bli bättre.

Körde ligg och lite fasthållning med apporten och ett par inkallningar och det går bra bara vi tränar mer så ger det mer resultat, men hon tröttnar aldrig.

Hon kom som ett skott på inkallningen och har en fart som gör att hon hamnar ett par meter bakom mig och sen in i position. Ligg börjar hon förstå att det är snabba läggande med frambenen som gäller och apporteringen kör jag bara att hon ska hålla fast den framför mig och det går bra, men än är det inga krav bara lek, lek och åter lek.

Så här kommer dagens bilder och lite annat (många blider blev det).

Tack Sofia för att du fota.

Fot...

Sitt....

Fot...

fortsatt fot....

-öh hur menar du nu.

Ibland blir det bara fel.

 Ginzas bästa lek...

 

  att bita matte i armen tills hon..

 skriker av smärta, då är det som roligast.

Efter träning blev det lek.

Ginza 10½månad

Spanar som vanligt.

Masati's Z   3år.

Z blir jagad av igeln Ginza

Z

Som vanligt först Z sen igeln Ginza.

Förstår att Z ser trött ut. Igel.

Tänk att man aldrig blir av med henne.

Isak spritsar pepparkakor, dan innan julafton.

Viktor ville ju oxå prova.

 Vår gran.

Dukat för julfrukosten i år var vi bara 17 personer.

En hundbur kan man ha till så mycket mer än att stänga in hunden i. Kan berätta att jag hade med den på julafton men behövde inte använda den. Ginza sköte sig jätte bra fast vi var ca 30 personer hos min föräldrar.

Kidsen träffar tomten.

Av Lina - 23 december 2008 16:17

Vill önska alla

som läser min blogg

en riktigt

GOD JUL.

Mina små tomtar.

Viktor provar att vara sjärngosse.


Isak som stjärngosse på dagis.

Av Lina - 17 december 2008 07:15


 Först är det måndag sen är det fredag och stax där efter är det måndag igen. Just så känns det nu, dagarna bara försvinner och om en vecka är det julafon.

Ginza får lite träning då och då med kan väl erkänna att hon skulle behöva det dubbla.

Ginza har inte löpt än så jag hoppas att hon väntar till efter jul eftersom min bror ha en hane och vi firar ihop.

Just nu håller jag på att renovera lite i vår gamla hall så jag och isak har dragit tapet i två kvällar. Vi hade jobbat på en stund så säger Isak

-Jag tror att det bor bebisar här.

-Va, vad för bebisar.

-Du vet sånna som är långa och böjliga och lite bulliga.

(kan ni gissa vad det är för djur)

 Jag frågade om det var det ena efter det andra djuret men träffade inte rätt. Så han fick förklara lite mer.

-Dom lever ute på sommaren och är gröna.

(kan ni gissa vad det är nu då)

Ja just det, det är ju en larv men vi hittade inga larvbebisar och drog tapet i ett par timmar till. Igår spaklade jag och målade första vändan.

Jag har räknat med att vara klar till på fredag och sedan kunna stor städa i helgen och köpa julklappar på måndag och tisadg.

Jag jobbar till på fredag sen är jag ledig till den 7 januari helt underbart.

Så jag hoppas att det ska bli lite mer hundträning under ledigheten.

 Nu lyser den där djävulen igenom igen och tänderna har vuxit ut.


 Spanar från altanen. (förövrigt hennes favvo göra).


 Ginza i dåligt ljus.

 

 Här kommer jag....

 

 Å här..

 

Ginza har blivit 10 månader.


Viktor 1 år 5 månader.


Här har han trätnat på att vara foto objekt.


Isak snart 5 år.


Blivande Gunde Svan.


Barnen var till tomteland med pappan och farfar.


Så här har vi det.

Av Lina - 5 december 2008 13:50

Imorgon åker jag och Sofia till Stockholm för att kolla in lite fina hundar.

Ginza få vara hemma och dampa sig med husse.

Till dig Åsa: Jag har hittat den ultimata leksaken till Ginza, men den är lite svår att ha med sig när man tränar lydnad :)

Kolla bilderna så förstår du och ni andra ochså.


 De tog ett tag för mig att skotta.


 

 Är inte lätt att skotta när man har en lite tung Rottweiler på.


 

 -Det är min ska ha den...


 

 -Ha jag fick den.





Ovido - Quiz & Flashcards