Direktlänk till inlägg 12 november 2008

Onsdag

Av Lina - 12 november 2008 11:52

Nu har jag jobbat i 1 vecka och det går ganska bra.

Men man har ju inte så mycket tid över till annat än jobb och familj. Så är det väl denhär tiden på året, mörkt när man vaknar och mörkt när man kommer hem.

I går tränade jag lite lydnad och hon börja jobba riktigt bra med hela sin kropp i fot position. Hon jobbar in sin bakdel jätte fint vid min sida när jag tränar position.

Igår var hon lite het men vad hon är rolig då, kan träna hur länge som helst då men det gäller att sluta så länge det är kul.

I helgen var jag och Sofia ut och la spår.

Ginzas spår var…… ja hur fan var det nu *tänker*. Kommer inte ihåg men kan berätta att efter första vinkeln låg en pinne men jag så ingen markering eller pinne så jag tänkte att vi redan gått över den så vi fortsatte men efter ca 10 meter så tuggade hon till lite innan hon hoppade över en liten stock. Jag tänkte att hon tog en natur pinne eller nåt men Sofia som gick bakom mig så att det var ju pinnen som hon hade spottat ut. Sen låg pinnen i en vinkel och det gick bra men jag fick stoppa henne så hon skulle marker pinnen. När hon sedan kom till en spets vinkel som gick till höger så lyfte hon huvudet och nosa på ytorna till vänster såg allmänt ointresserad ut, jag vänta ut henne så efter en kort stund så drog hon iväg rakt i spåret. Det va som att hon viste exakt vart spåret gick men var tvungen att kolla vad som fanns på andra sidan eller så var det hennes koncentration som brast. Vidare i spåret så gick hon bra och slutet markerade hon men inte är jag nöjd hur hon agerar vid dom.

Så slutsats: Hon är duktig på att hålla spåret även fast det blir svårigheter men pinnarna är inte lika roliga och hon har lite svårt med att hålla fokus under hela spåret ”måste bara kolla lite här” är en sak som hon gör en gång per spår.

Så nu blir det att leka med pinnarna och bygga upp en förväntan på dom.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards