Alla inlägg den 24 oktober 2008

Av Lina - 24 oktober 2008 14:16


Idag så var jag och gick en promenad i skogen med hundarna och Viktor var med. När vi gått ett tag i det tysta så somnade Viktor så jag stannade till för att lägga ner han i liggläge och då när jag drog upp suffletten som låter lite så knakade till ca 20 meter ifrån oss.

 En BJÖRN var det som for genom mitt huvud men vid en närmare titt så var det BARA en stor jävla Älg. Jag vart så rädd att jag skrämde livet ur Ginza och själv vart jag knäsvag, Minna hoppade till kolla var det var sedan gick hon vidare, hon tycket nog att jag och Ginza överreagerade en smula men det kunde ju faktiskt vara en björn.

Vi fortsatte att gå och jag led nog av en mindre uttorkning efter den svett attacken och var ganska så rädd.Ni vet, när man tycket att det finns farliga djur överallt men vi fortsatt vår stillsamma promenad och efter en stund så var jag tvungen att små skratt åt mig själv när jag ser en liten skogsmus springa över vägen. När en sån liten varelse kan leva själv i skogen så borde väl jag kunna gå på en promenad utan att vara rädd för varje stubbe som kan likna ett djur.En sak som är säkert är att Ginza kommer nog aldrig att ha nått intressen för älgar med tanke på hennes reaktion idag, men det är väl inte så kontigt heller när matte höll på att förvandlas till en blöt fläk.


När nerverna hade lugnat sig och vi kom på "säker mark" så körde jag lite lydnad och hon är så bra på fotgånde men måste träna med mer störning. Ställande fungerar bra och fjärren går bra på nära håll om jag leker upp henne innan.Minna verkar må jätte bra och det känns bra är inte lika nojjig längre.

Jag har börjat på fotokurs och ska lära mig att ta fina kort, men först måste jag lära mig min kamera innan och utan till. Så nu sitter jag hemma och provar olika inställningar för att se var de olika inställningarna ger för resultat.Så om ett par månader så kan jag nog grunderna, så det blir ingen blid i dag heller.I helgen är jag hundvakt åt Arkos och Bodil på lördag så det blir hundigt värre i helgen, hoppas även att jag ska hinna ut i skogen med Sofia i morgon.

Nu väntar matlagningen.

Var rädda om er...

Ovido - Quiz & Flashcards