Alla inlägg den 23 oktober 2008

Av Lina - 23 oktober 2008 11:54

Tänk vad dagarna går det var ju en evighet sen jag uppdaterade.Minnas plötsliga sjukdomsanfall är fortfarande ouppklarat. Var till Falu djursjukhus i måndags för att kolla alla hennes värden, de kolla blodvärden, njur-, lever- och socker- värden och allt såg bra ut. Strömsholm ska ringa mig nästa vecka om hur vi ska göra i fortsättningen, men det känns så bra att allt var normalt nu. Ska nu återgå till vår normala vardag med långa promenader och annat skoj.

Ginza och jag varit ut i skogen ett par gånger sen sist. Jag har fått lite expertis hjälp av Sofia med Z. Hon hjälpte mig först med uppletande och polletten ramlade ner en bit för Ginza.

Som vanligt så tog hon spåret men efter en stund så började hon att lyfta näsan och det behövd hon göra rejält eftersom trasan låg i en lite gran. Hon tog trasan och sprang direkt till mig och ville busa. Vi körde med lite olika synretningar och även fick sitta och titta när Sofia körde sina. Sedan la vi ut transan igen i en annan gran, liten bit från marken och utan synretning. Jag gick ut och släppte Ginza. Hon travade ut och först kolla hon av granen där den låg förut sedan gick hon ut på djupet luktade lite sedan sprang hon in till mig och vad hade hon i munnen, jo en lite rosa skumgummi bit som Z hade missat och vi lät den ligga kvar, vilken lycka. Jag kampade och tackade så mycket och skicka ut henne igen på den trasa som vi la ut till henne och hon hittade den å. Hon kan jobba såååå bra ibland. Vi avslutade med att gömma en favvo leksak i skogen sen åkte vi hemåt.Nästa gång vi drillades av Sofia så hade Sofia lagt ett spår till Ginza men 2 pinnar och slut. Hon skötte sig bra och jag fick massor av tips av Sofia hur jag skulle agera i spåret. Ginza gick hela spåret med lite avbrott för att kolla en stubbe och vart-tog-den-där-kråkan-vägen men sedan tog hon upp spåret igen. Summan av det hela: Ginza jobbar på bra men koncentrationen tryter ibland men hon är ju bara 8mån så det kommer väl med mer rutin.

Tack Sofia för att du hjälper mig.

Vi skulle ha varit ut igår också men jag är sjuk (igen) denna gång är jag förkyld och som påföljd en rejäl öronvärk och varit yr i två dagar, känner mig full om jag rör ögonen för fort. Så Pär får sköta allt här hemma. Ginza har så tråkigt hon trycker upp alla sina leksaker hon har i mitt ansikte för att se om nått duger för mig att leka med, men en lika stor besvikelse för henne varje gång.Snart är det slut på denna lyxvistelse här hemma för jag börjar jobba nu den 4november. Jag kan inte ha annat än ångest efter 1½ års ledighet och njutit nästan varje dag av den. Det är inte så att jag inte gillar mitt jobb för det gör jag, men att vara hemma med mina barn och få pyssla med hemmet och hundarna tycker jag så mycket om, det är liksom livet. Ha det och sköt om er. 

Ovido - Quiz & Flashcards