Direktlänk till inlägg 17 februari 2009

HD A AD ua

Av Lina - 17 februari 2009 17:51

Jippi vad jag är glad.

Har har en frisk hund (till en början iallafall). Jag har ju varit noga i mitt letande efter en valp.

Det skulle vara perfekt på papperet, annars fick det vara.

Jag har letat i många år och varit kontakt med ett par andra uppfödare men det fanns alltid ett lite men.

Sedan bestämde jag mig för en annan kennel. Äntligen skulle mitt valpköp bli av, allt kändes bra och inga men fanns från min sida.

Men det fanns hos uppfödaren. De bestämde sig för att inte ta en kull de året.

Fan jag som äntligen hade bestämt mig, kan ju berätta att jag har svårt att göra det.

Men hur som haver stog jag där utan valp och ringde till ett par andra uppfödare men de skulle inte ha valpar förrens efter sommaren så jag kännde en stor besvikelse. Å inte ville jag bara ta en halvbra uppfödare bara för att jag hade bestämt mig för att ha valp den våren.

Så jag pratade åter med den första uppfödaren och hon rekomenderade mig till Åsa och Spanarnas som hade valpar som redan var födda.

Ja ja, tänkte jag (ni vet mina krav, det är ju inte lätta att ta sig förbi).

Kollade lite på sidan och döm om min förvåning, allt passade mig så bra. Jag ringde Åsa samma kväll och vips så var en valp bokad. Det var bara ett besök hos Åsa innan hon skulle godkänna mig som köpare och jag skulle bli ägare till min första Rottweiler.

Så ett par veckor senare var hon hemma.


Tack Anna för tipset och Åsa för att jag fick förtronedet att äga Ginza.

Idag ska det firas med skumpa och lite gott till Ginza.

Ska jag berätta en sak........ min hund har statu HD A AD ua bara så ni vet, ifall ni glömt det.


Lina och en FRI Ginza.

 
 
Carolin

Carolin

18 februari 2009 10:08

MEGAGRATTIS!!!! Jag vet hur bra det känns! Nu är det bara att tuffa på!

http://www.arrdiz.se

 
Ingen bild

Åsnan

18 februari 2009 15:47

Skumpa på en tisdag....fyllkärring

 
Åsa Spanarna's Kennel

Åsa Spanarna's Kennel

19 februari 2009 11:55

Grattis igen, såååå skönt! Hoppas att ni firade ordentligt...
Och ett stort TACK till dig också Lina för att du förvaltar din lilla Spanare på bästa möjliga sätt! Det är så härligt att få såna underbara valpköpare som du!
Och det ska bli så himla kul att träffa er om en dryg vecka... Kramar från Urhemmet

http://www.spanarnaskennel.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards