Direktlänk till inlägg 6 februari 2009

En ny hobby

Av Lina - 6 februari 2009 21:56

Nu överger jag detta med hunderi

det kostar bara pengar, blåmärken och vissa dagar många skratt men skit samma.

Jag har hittat det som inbringar pengar utan att anstränga sig så mycket och det bästa av allt det blir mindre saker här hemma tjohoo va bra. JAG har för första gången i mitt liv använt blocket för att sälja grejor.

Det sa bara schvung och så var jag ett par saker fattigare men ett X antal tusen rikare. Jag har sålt massor med barnsaker, som jag annars har pippi på att ge bort till alla andra behövande utan betalt (ibland vill man leka vardagshjälte).

Ska nu sälja två fina byråer, så det är bara ut med det på Blocket. Det är en skön känsla när man säljer lite dyrare grejor och ha satt ett pris som man verkligen vill ha. Då får man sedan försöka övertyg köparen att de gör en bra affär och till ett bra pris utan att pruta.Så det är min nya hobby sälja saker tills det är tomt på obehövda ting.

Så en hund hit eller dit som är till salu gör väl inget, kan väl få nån slant för dem........nej.. jo...fortsätt............stopp.............STOPPPP
P... nu har det gått för långt, ta ditt förnuft till fång å stick till din sida, det var så lugnt å skönt när du låg ide.

Det är mina två grå som stökar inne i tomrummet. Den ena mer spara än slösa den andra är nog mest korkad, inte skulle jag för allt i hela välden sälja mina prinsessor. Ska nog ta ett snack med den ena grå i nattens dimma. Så jag fortsätter med hunderiet i ett tag till fast det bara kostar pengar och min arm är blå men hur rik blir man inte av alla skratt som de fyrbenat ger en. 

Kan berätta att vi var till mina föräldrar och åt en bit mat på kvällen och Ginza vart en aning uttråkad. När vi äntligen skulle åka hem så släppte jag ut dom på gården och sedan gick vi till bilen, men inte Ginza.

Nej hon står kvar i snön och se lagom busig ut, attack eller tokrus, attack eller tokrus tänkte hon nog. Men hon gör ingenting hon kommer inte ens när jag ropar så jag får pulsa ut i snön (ca 30cm) med högklackade stövlar. Jag försöka locka in henne till mig (hon vet ju att bilen väntar och den vill hon inte åka frivilligt).

Så två meter ifrån henne hoppar hon rakt upp och sedan ner i en snödriva med nyskottad snö så hon fastnar. Sedan blir det tokrus men en asgarvande matte som försöker vara bestämd på att hon ska komma som pulsar i djupsnö i högklackat (när blev det fel på granninge).

Så ibland är de bara allt för söta och alldeles galna för att bli arga på.


Nej nu ser jag att kl är mycket så nu blir det till att diskutera med den ena grå, sängen väntar.

God natt och ha en skön helg, det ska jag ha. 


 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards