Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Så är det....

Av Lina - 3 februari 2009 12:42

Igår opererades Minna för sjuttiandra gången i sitt liv.

Nej inte så många gånger men det är då närmare 10 än 5 stora OP på denna dam. Allt gick bra, de tog bort en Epulid och skrapa lite tandsten så jag vart tvåtusen kronor fattigare, men så är det att äga hund.


Ginza och jag håller på att bygga upp en ny relation mellan oss (kan meddela att hon gillar det). Den bygger på att få upp henne i en högre aktivitetsnivå och förväntan hos mig. Så just nu kampar vi och leker och så kommer det ett fot mitt i leken. Det säger väl inte riktigt bam vid min sida men hon börjar jobba sig in riktigt bra och det bara lyser i ögonen.

Det är ju inte bara hunden som ska lära sig utan även jag måste bli bättre på att vara lite mer alert. Det finns mycket som man själv behöver träna på som att, gå bättre spår, gå rakt, rakare svängar, bättre koll på fötterna, ja listan kan göras lång.


Just nu är det en riktigt tråkig period på året. Ingen sol mycket snö och mer snö på gång men ett par ljusglimtar bli det ju snart för då bär det av till Nynäs och valpträff för H:arna och pappa Ask kommer också. Det ska bli så kul att träffa alla er.


En sak till jag har bokat tid för Röntgen till Ginza. Så den  10 februari kl 16.15 håller vi tummarna att det blir bra. Fast jag tror inget annat heller.


Återseende…….

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards