Alla inlägg den 7 juli 2008

Av Lina - 7 juli 2008 22:39

Dagen som började så bra och slutade i äckel

Vi tar det från börja min tanke med dagen var att jag skulle måla bord men så blev det inte. Det vart först en promenad med hundarna i regnet sedan middag med svärföräldrarna, Pär hade lagat god mat åt oss (tack för det älskling), efter maten vart det bad av Ginza IGEN,  rullat sig i samma äckel som i går (har varit ute och letat vad det kan vara men har inte hittat nått).

 Ginza badar för andra gången på två dagar.

 Ginza badar för andra gången på två dagar.

När badet var överstökat tog jag Minna och Ginza på en promenad med ett motivations spår med Ginza, slarvig som jag är hade jag bara koppel med mig till Ginza så när jag skulle lägga spåret åt henne så satt jag ner Minna och hon fick snällt sitta kvar, så jag trissar Ginza ganska mycket och tänker att Minna nog springer efter mig när jag remmar iväg till skogs. Väl inne i skogen ca 20 meter så springer jag rakt på ett gammalt älghuvud (tror att det var det) mitt i mitt spår men va fan tänker jag varför skulle du ligga här. Jag chansar och kliver rakt över det, vill ju inte förstöra allt nu när hon gick igång så bra. Springer ett par meter till och lägger ner matskålen och går tillbaka och där finner jag Minna sitter så snällt kvar där jag bad hon sitta, fart varenda muskel rycker.

Tar och släpper en upptrissad Ginza och hon rusar ut två tre meter sedan kopplar hon på näsan och spårar som aldrig förr, fan tänkter jag älghuvudet det var nog dumt av mig att lägga detta spår när hon nu spårar så bra vill jag ju inte att det ska bli fel, men det hade jag inte behövt tänkta för hon hoppade så graciöst över huvudet som vilken stena som helst och fortsatte spåra fram till matskålen vilken LYCKA.

Vi fortsatte sedan promenera en bit till för att sedan vända hemåt. Väl hemma la jag mig på soffan för att slappa lite och Ginza kom för att mysa, kollade genom henne och hittade då 5 st fästingar blä vad äckligt. Sedan var det minnas tur, bara av att jag tittade i huvudet hittade jag 4st så nu åkte luskammen fram och jag kammade och kammade så ca 1 ½ timme senare hade jag hittat 18st fästingar på Minna.

 

 Minnas alla fästingar, ja jag vet att det är vidrigt att ta kort på dem men skulle jag bara säga att hon hade 18st skulle ingen tro mig så här är blidbevis.

 

 Nu finns det 18st minder i skogen, det brann som fn att jag var rädd att brandvarnaren skulle sätta igång.


Så nu kliar det på mig överallt, det är så jävla vidrigt. Så in i duchen och skrubba sig och nu är det sängen som gäller för mig.





Av Lina - 7 juli 2008 10:28

Ja hela dagen i går gick åt att städa här hemma, man måste ju passa på när det inte är målar väder.

Så jag hade skurat och plockat hela dan, när jag sedan kom ner från övervåningen och hela huset var fylld av en odör som kunde väcka döda. Jag kunde snart hitta källan till lukten och hon var en rottweiler på 19kg och ganska stel i pälsen. Så nu vart det ett bad i badkaret för henne och lukten försvann efter tre schamponeringar. Ginza var så duktig, hon stod bara där och tycket att det var tråkigt.

Så nu ska jag grunda ett gammalt bord som kommer från Pärs farfars hem som jag ska ha i vardagsrummet, ni får bild bevis sen på hur bordet blev (om det blev bra, annars far det ut i ladan igen).


Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards