Alla inlägg den 4 april 2009

Av Lina - 4 april 2009 20:03

Nu har halva helgen gått , mycket har vi hunnit gjort.

Igår var jag å Sandra ut en sväng å drack lite alkohol , det vart en tidig kväll men med mycket tjejsnack. Tack Sandrus för att du ville följa mig.

Idag var Jag och kidsen på flygtur över Borlänge och det var jätte spännande tycket både Isak och Viktor men Isak vart besviken att vi landade i Borlänge igen och inte i Turkiet. Sen var det dax för lite hundträning och jag haltade ut i skogen för att lägga spår åt Z och Sofia åt Ginza. Kan berätta att vi har letat barmark och hittade två fläckar lingonris. Ginza fick ett spår på ca 300 meter och hon spårade jätte bra med låg näsa och med stor vilja att komma framåt i spåret. Hennes avbrott i spåret var kortare och hon hade full koll på vart spåret gick. Förta pinnen missade hon för att hon gick på fel sida stenen men lät hon bara gå vidare, andra gick hon rakt över så jag stoppade henne (hon tycket det var så kul att få spåra gen). Sedan var det inga problem, hittade slutet och bra tempo (höll emot mycket idag eftersom jag har ont i ett knä). Bra koncentration och jobbade under hela spåret. EN bra böjan på denna spårsäsong. Z gick oxå bra å ett par meter in på hennes spår så höll jag på att kliva på ett djur från helvete en huggorm, hatar dessa djur.  Så till nått trevligare lite blider.

 

Ginza på Z har dragkamp med Gins koppel. 

Vårt plan idag.

 

 Falugruva på 800 meters höjd.

 

 Här är kidsen efter flygturen idag.

 

 Barnen var ute å gick med hundarna. Isak ber Minna gå fot å hon gör det. Såklart tror det kallas väluppfostrad :)

Ovido - Quiz & Flashcards