Direktlänk till inlägg 13 januari 2009

Löp = tråkig hund

Av Lina - 13 januari 2009 12:31

Ginza löper fortfarande och är som en filbunke.

Vi var ut och gjorde ett uppletande och hon sprang ut och såg frågande ut

– Va ska jag göra nu. *tänker tänker* just ja, jag ska lukta lite här och lite där.

Hopplöst men vi lurad ut henne med synretning och då såg man glimtar från hennes gamla jag.

Sen har vi varit till ridhus å tränat men lika där väldigt loj och ville inte ens leka som hon bruka. Men lite miljöträning fick vi som kostade 150kr J men det är hon värd.

Va ut häromdagen för att träna lite lydnad hemma hon Sofia men hon var lika loj då som tidigare vi försökte leka upp henne men hon vart varken ”arg” eller bjöd till lek. Vi provade även om jag lekte med Z och körde lite med henne. Shiit vilken rolig hund, behövde bara andas belöning så var hon lycklig. Undra om man kan plantera in lite hår från Z till Ginza.

Så just nu går hon där hemma och bara spanar över sina vidder.

Igår var hon och Minna själva ganska länge och det gick bra, hon har inte tuggat sönder så mycket men ett och annat plast djur från Isak har väl blivit ett par ben fattigare.

Både jag och Pär ska ju börja jobba heltid och vi håller på att skola in Viktor så nu kommer dom bli själva lite till och från på dagarna så det är ju skönt att det funkar att hon är själv ett par timma utan att äta upp halva huset.

Nej nu ska jag återgå till lite arbete.

 
 
Carolin

Carolin

13 januari 2009 14:27

Känner igen beteendet! Dizni löper också och ligger mer än gärna i soffan och slöar.....det är bara att finna sig i att det är vila som gäller nån vecka eller två!!
// Carolin

http://www.arrdiz.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Lina - 3 augusti 2009 22:12

Som ni ser så hinner jag inte med att blogga, så nu lägger jag ner bloggen för en tid framöver. Kommer att skriva på hemsidan om det är så att jag börja blogga igen.   //  Lina  ...

Av Lina - 3 juni 2009 12:05

Jag har varit å ögonlyst Ginza, som ni ser på hemsidan så gick det bra.   Vi tränar på som vanligt å ska göra debut i apellen till hösten. Hon har blivit mer energisk nu, kräver att vi tränar dagligen annars får hon spunk. Det är nått som jag gillar...

Av Lina - 28 maj 2009 22:01

Jag är så dålig på att uppdater min blogg. Det är inte så mycket tid över för sånt just nu, allt ska ju göras å hinnas med nu under sommaren. Vi tränar på nästan varje dag å pusselbitarna börjar få samma form så tillslut kanske det passar ihop. Jag h...

Av Lina - 10 maj 2009 16:28

Här kommer bilder från MH:t i Enköping för H-kullen och tre G:are. Alla som var där under dagen har nu Känd mental status *applåder* Grattis till alla er. Fv. S. Ho-Ho, S.Hexxa, S.Hasko, S.Exa (mamma), S.Humla, S.Hoppsan, S.Hemliga Agent II, S.Hulda...

Av Lina - 26 april 2009 22:25

öhhöööhh vad ska jag skriv. Det känns som att jag skriver samma sak varje gång. Vi träna å det går bra, fixar hit och fixar dit, mår bra osv... Har liksom inte så mycket vettigt att skriva om just nu. Framtiden då, vi ska ju först på MH i maj (kul...

Ovido - Quiz & Flashcards